Pomimo ograniczeń związanych z pandemią koronawirusa prace na obiekcie przy al. Unii postępują bez jakichkolwiek opóźnień. Już wkrótce w Łodzi pojawią się ciężarówki z wielkimi elementami dachu budowanego stadionu.
Budowa stadionu przy al. Unii wkracza w najbardziej efektowną fazę.
Już wkrótce betonową konstrukcję trybun budowanego stadionu zwieńczy bowiem monumentalny dach. Paweł Bruger z firmy Mirbud podkreśla, że transport elementów konstrukcyjnych dachu, które muszą zostać przewiezione na plac budowy z okolic Piotrkowa Trybunalskiego to spore wyzwanie logistyczne. -Zaplanowaliśmy dwadzieścia dziewięć transportów ponadnormatywnych. Pierwszy zaplanowany jest już na noc ze środy na czwartek. Każdy z nich będzie wymagał zmiany organizacji ruchu na budowie autostrady A1, a konkretnie zamknięcia ruchu na jedną-dwie godziny. Pierwszy transport wyruszy około pierwszej w nocy i będzie praktycznym testem. Na jego podstawie opracujemy harmonogram pozostałych transportów. Ich daty i godziny przekażemy do publicznej wiadomości – powiedział przedstawiciel wykonawcy obiektu. Ostatni transport elementów dachu ma dotrzeć do Łodzi w styczniu przyszłego roku, a montaż wielkich stalowych elementów ma dobiec końca wczesną wiosną.
Marek Rosa, doskonale znany kibicom ŁKS-u kierownik budowy stadionu informuje z kolei, że prace przy budowie ścian trybuny wschodniej (od strony al. Unii) zostały już w 95% wykonane. Obecnie na trybunie wschodniej trwają prace m.in. nad kanalizacją podposadzkową czy instalowaniem belek grzebieniowych. Stan ich zaawansowania Rosa ocenia odpowiednio na dziewięćdziesiąt i dziewięćdziesiąt pięć procent.
Wciąż najmniej zaawansowany jest stan prac na trybunie południowej (od strony Parku na Zdrowiu), której budowa ruszyła najpóźniej. Zgodnie jednak ze wcześniejszą zapowiedzią wykonawcy, w tej części stadionu zaszły w październiku zauważalne zmiany, a kolejne elementy budowanych trybun stale pną się w górę.
Fot. ŁKS Łódź / Cyfrasport