Pod koniec sierpnia 2022 roku, redakcja Sportmarketing.pl przesłała do naszej redakcji informację prasową, w której poruszyła kwestię sprzedaży koszulek klubów PKO BP Ekstraklasy, a także przedstawiła wyniki sprzedaży poszczególnych zespołów w sezonie 2021/2022, uwzględniając drużyny, które rywalizują w najwyższej klasie rozgrywkowej w obecnej kampanii.
W tym zestawieniu Widzew wypadł dość słabo, bo uplasował się w połowie stawki z liczbą 1700 koszulek.
Sportmarketing.pl poświęcił akapit łódzkiemu klubowi. „Pewnym rozczarowaniem wydaje się rezultat Widzewa Łódź, który co roku notuje imponujące wyniki sprzedaży karnetów, a tymczasem, choć oczywiście rywalizował na zapleczu ekstraklasy w ubiegłej kampanii, zanotował mocno przeciętną sprzedaż koszulek – 1700 sztuk. W tym przypadku miarodajna wydawałaby się statystyka dotycząca procentu sprzedaży wszystkich koszulek. Niewykluczone, że z klubu poszedł cały nakład otrzymanych koszulek. Dodatkowo w mediach społecznościowych można znaleźć sporą liczbę wpisów kibiców łódzkiego klubu, w których skarżą się na czas dostawy. Potencjał Widzewa w sprzedaży koszulek jest raczej niezaprzeczalny, gdyż w czasach gry w 2. Lidze, gdy sponsorem była jeszcze Joma, klub sprzedawał około 5000 trykotów” – napisano i są to uwagi celne. Do tego można dodać fakt, że trykoty Widzewa były bardzo drogie.
CZYTAJ WIĘCEJ >>> Ile koszulek sprzedaje Widzew? Jak wypada na tle konkurencji?
Redakcja Sportmarketing.pl postanowiła rozszerzyć ten temat i zorganizować premierowy webinar dyskusyjny, podczas którego tematem przewodnim będzie biznes koszulek piłkarskich w Polsce. Spotkanie skierowane jest do wszystkich osób, które zajmują się działami marketingu oraz handlu w klubach sportowych, a także kibiców, którzy chcą zapoznać się z całym procesem sprzedażowym.
Podczas spotkania, które odbędzie się 21 września 2022 roku o godzinie 10:00, wystąpią eksperci zajmujący się na co dzień branżą sportową:
– Kuba Malicki: projektant logo, strojów, autor blogu polskielogo.net
– Piotr Borkowski: właściciel sklepu KLASYKA.STORE i agencji marketingowej Ofenso
– Szymon Raniszewski: prawnik z Towarzyszenia Sieci Naukowej Prawa Sportowego
– Damian Filipowski, redaktor naczelny TheSport.pl
W trakcie webinaru dyskusyjnego zostaną poruszone między innymi następujące tematy:
– W jaki sposób poprawić wyniki sprzedaży koszulek piłkarskich?
– Czy wyniki klubowe faktycznie wpływają na zwiększony popyt?
– Na jakie aspekty należy zwracać uwagę przy współpracy z dostawcą?
– Dlaczego Polacy rezygnują z finalnego zakupu?
Co ważne, spotkanie jest bezpłatne, ale o ograniczonej liczbie miejsc. Decyduje kolejność zgłoszeń. Zapisy prowadzone są poprzez stronę: https://www.sportmarketing.pl/webinar/
CZYTAJ TAKŻE >>> Wyjątkowy kibic wspierał Widzew z sektora gości