Widzew zaprezentował w środę stroje na nowy sezon. Jednym się podobają, innym nie. A ile koszulki kosztują dla kibiców?
Widzewiaków ubiera Kappa. Włoski producent sprzętu sportowego jest sponsorem technicznym łódzkiego klubu od lata 2020 roku. W pierwszym sezonie współpracy piłkarzy grali w zestawach ogólnie dostępnych dla innych klubów z katalogu. Małą odmianą były złote litery w komplecie jubileuszowym oraz specjalna koszulka rocznicowa. Kibice jednak mieli obiecane, że już w następnych rozgrywkach Widzew dostanie stroje dedykowane tylko dla niego. To właśnie te komplety zaprezentowane w środowe popołudnie.
Pierwszy komplet jest cały czerwony, drugi biały, a trzeci czarny. Bramkarze z kolei będą grać w niebieskich bluzach, spodenkach i getrach lub w żółtym komplecie. „Nowy wzór strojów Widzewa Łódź został przygotowany na modelu Kappa Gara Kombat. W mocnym odcieniu czerwieni, przebijają się pionowe pasy, które budzą skojarzenia z historycznymi koszulkami, w których piłkarze czterokrotnego mistrza Polski osiągali największe sukcesy. Na koszulce uwagę zwracają detale. Herb Klubu wykonano łącząc tradycyjne materiały z silikonem. Na karku umieszczono napis „Widzew”, nawiązujący do historycznego liternictwa używanego przed laty między innymi przy okazji tworzenia programów meczowych. W centralnej części koszulki, poza logami sponsorów, umieszczono hasło „Zawsze w 12”, skierowane do kibiców czerwono-biało-czerwonych, którzy co roku, wspierają Klub szczelnie wypełniając Serce Łodzi” – napisano na stronie klubowej Widzewa, gdzie koszulki mogą kupować karnetowicze. Za jedną trzeba zapłacić 279 zł. Pozostałe – czerwone, białe i czarne bez logotypów kosztują po 220 zł.
Znakiem charakterystycznej białej koszulki z czarnymi elementami jest wieniec laurowy z herbu Widzewa. Trzeci model koszulek wyprodukowano w czarnym kolorze ze złotymi wstawkami. Wzdłuż całego modelu oczom kibica ukazuje się geometryczny wzór.
Jako pierwsi koszulkę meczową będą mogli kupić posiadacze karnetów, dla których przygotowano specjalny 20-procemtowy rabat. Nie jest to jednak rabat od ceny podanej na stronie – 279 złotych. Jak się okazuje, to cena już po zniżce. Rabat będzie on dostępny wyłącznie w przedsprzedaży. Możliwość zamawiania koszulek ruszyła w środę. Przedsprzedaż dostępna jest zarówno w sklepie stacjonarnym Widzewa i w sklepie internetowym. Aby skorzystać z rabatu (stacjonarnie i online) podać trzeba numer karnetu. Taka promocja obowiązywać ma do końca tygodnia. Później cena koszulki wzrośnie do 349 złotych. Dla wielu to spore zaskoczenie, bo w połowie czerwca wiceprezes Michał Rydz mówił w klubowym radiu, że „trójki” z przodu nie będzie. Zapytany o to na Twitterze wyjaśnił, że wątek poruszony wtedy dotyczył karnetowiczów i zniżek. Przywołał też przykład Jagiellonii Białystok, której piłkarzy też ubiera Kappa. Tam koszulka kosztuje aż 399 złotych.
Dokładnie tak powiedziałem podczas rozmowy w Widzew FM, a wątek dotyczył karnetowiczow i zniżek. Wszystkie te opcje są poniżej 300 złotych. Jedynie w 1 opcji jest wyżej, przez bardzo wysokie ceny producenta (➡️ Jagiellonia). Jeśli ktoś poczuł się wprowadzony w błąd – przepraszam!
— Michał Rydz (@michal_rydz) July 29, 2021
Jak tłumaczą w Widzewie, bazowa cena koszulki meczowej jest wyższa niż przed rokiem, co wynika, cyt. „(…) przede wszystkim z o wiele lepszej niż poprzednio jakości, analogicznej do strojów firmy Kappa, w których grają ubierane przez nią kluby w całej Europie”. Dodano, że zdecydowano się na ponad dwukrotną obniżkę marży oraz ofertę zakupu koszulki w wersji podstawowej (bez brandingu) oraz pełnej wersji meczowej (z logotypami sponsorów). „Pozwoliło to na znaczne obniżenie ostatecznej ceny, która jest zdecydowanie niższa w porównaniu np. do klubów ekstraklasy ubieranych przez firmę Kappa. Oczywiście tak jak w poprzednich latach, za dodatkową opłatą dostępna jest opcja personalizacji koszulki (numer oraz imię/nazwisko)” – napisano na stronie klubu z al. Piłsudskiego.