Na meczu ŁKS Commerceceon zawisł nietypowy transparent…
Na meczu ŁKS Commercecon zawisł nietypowy transparent “#FASOFF #Niepijwciąży” Siatkarki i kibice brązowych medalistek TauronLigi włączyły się tym samym do akcji Fundacji Dom w Łodzi, Jolanty Bobińksiej i Kompanii Piwowarskiej.
Płodowy zespół alkoholowy to dla dziecka dramat. To bilet do świata traum, niepowodzeń, frustracji i społecznego odtrącenia. Otaczamy opieką dzieci z FAS i wiemy, że mimo naszych największych starań, mimo wysiłków specjalistów, wsparcia terapeutów i leków – nigdy nie uda się zniwelować spustoszeń, jakie w życiu płodowym wywołał alkohol” – mówi Jolanta Bobińska, założycielka i prezes domu dziecka dla dzieci chorych Fundacji „Dom w Łodzi” – dlatego musimy robić wszystko co w naszej mocy, by raz na zawsze obalić wszystkie mity dotyczące picia alkoholu w ciąży. A przekaz musi dotrzeć nie tylko do przyszłych mam, ale także – do ich otoczenia– dodaje Bobińska.
Każdy może mieć udział w zmienianiu losu dzieci. Wystarczy zrobić zdjęcie odwróconego kieliszka i opublikować je w mediach społecznościowych 9 września, czyli w Światowym Dniu FAS. Ważne, by w przekazie zawrzeć informację #niepijwciąży #fasoff
„Chcemy, by informacja o szkodliwości alkoholu pitego w czasie ciąży dotarła do przyszłych rodziców. Symbol odwróconego kieliszka i akcja internetowa mają zwrócić uwagę na problem. Być może taki krótki przekaz przyniesie lepszy skutek niż moralizatorskie pouczanie.” – mówi Jolanta Bobińska. Dodaje, że w kampanii FASOFF nie chodzi o piętnowanie kobiet, ale o szerzenie wiedzy na temat szkodliwego działania alkoholu pitego w czasie ciąży.