Piłkarze ŁKS-u, na rozgrzewkę przed meczem z Legią wyszli w koszulkach promujących Łódź. Kiedy dołączy do nich Widzew?
Na rozgrzewkę przed meczem z Legią Warszawa, piłkarze ŁKS-u wyszli w koszulkach promujących sześćsetne urodziny Łodzi. To wielkie święto, którego celebrację zaplanowano na początek sierpnia. Logo wydarzenia znalazło się również na strojach meczowych ełkaesiaków i na ściankach, oraz w elementach brandingu na stadionie.
Czytaj także: Kapitan radzi piłkarzowi ŁKS-u.
– Te koszulki, jako klub mocno zakorzeniony w historii Łodzi, założyliśmy na rozgrzewkę z niemałą satysfakcją, chcąc przyczynić się do promocji ważnego wydarzenia dla naszego miasta – poinformował ŁKS.
To zwykłe bawełnianie t-shirty, nie zostały wyprodukowane specjalnie dla zawodników beniaminka, ale zakładając je na rozgrzewkę, ŁKS chciał podkreślić swój szacunek i przywiązanie do miasta.
Pojawiły się głosy, o nierównym traktowaniu klubów, bo Widzew nie eksponuje logotypów związanych z urodzinami Łodzi. Fani czterokrotnych mistrzów Polski, podejrzewali, że ich derbowy rywal za promocję miasta dostał dodatkowe pieniądze.
– Zgodnie z zarządzeniem Prezydenta Miasta Łodzi nr 1572/2023 z dnia 7 lipca 2023 r. i jego załącznikami, jako klub otrzymujący dotację, jesteśmy zobligowani do zamieszczania logotypu „600 LAT ŁODZI” na strojach meczowych, materiałach poligraficznych oraz w Internecie, co nie wiązało się z żadną dodatkową gratyfikacją – rozwiał wątpliwości ŁKS.
Okazuje się, że oba kluby nie mają obowiązku promować urodzinowego logotypu w takim stopniu jak robi to ŁKS. Jak czytamy w wyżej wspomnianym zarządzeniu:
“Klub sportowy otrzymujący dotację celową, w ramach działań informujących o dotowaniu zadania przez Miasto Łódź, zobligowany jest do zamieszczenia logotypu „600 LAT ŁODZI” na strojach meczowych (przy czym wielkość i lokalizacja powinny w jasny sposób wynikać z procentowego udziału środków dotacyjnych w budżecie klubu w porównaniu z innymi eksponowanymi podmiotami”.
W przypadku ŁKS-u to około 6 proc. budżetu. Na drugie półrocze beniaminek dostał od miasta 1,5 miliona złotych, ale aż milion przeznaczony jest na wynajem obiektów. Widzew, z budżetem awizowanym na 43 miliony, otrzymał 1,4 miliona. To około 3 proc. W takim przypadku wystarczyłaby niewielka ekspozycja na ściance do wywiadów.
Mimo tego, widzewiacy dołączą do obchodów rocznicy. Na meczu z Puszczą Niepołomice logo wydarzenia było eksponowane na telebimach. To nie wszystko.
Czytj także: Dominik Kun: “Uniwersalność to mój atut”.
– Na rozgrzewkę przed meczem z Pogonią Szczecin nasi zawodnicy wyjdą w koszulkach promujących urodziny Łodzi. Nie zawsze możemy eksponować logo, ze względu na inne zobowiązania sponsorskie, ale ze strony miasta panuje w tej sprawie pełne zrozumienie. Chcemy aktywnie włączyć się w promocję wydarzenia – mówi zapytany przez nas Marcin Tarociński, rzecznik prasowy Widzewa.
600 urodziny Łodzi zbiegły się z pierwszymi od 11 lat derbami w ekstraklasie. Lepszej promocji miasta nie można było sobie wymarzyć.
2 Comments
a na jakich warunkach i za ile? łks promuje 600lecie?
poza tym – czego może redaktorzyna z łódzki sport nie wie – ale miejsca na koszulce są juz “wykupione” na strojach RTS Widzew i na nich także jest promocja ŁODZI!
może warto zanim się kolejny raz napisze artykulik który ma szkalować WIDZEW a pokazać “bezinteresowne oddanie” za PLN łks urzędowi , czy za konkretne kwoty? u źródła się dowiedzieć?
amatorszczyzna i nic poza tym tutaj coraz większa – szkoda
“redaktorzyna” to kibol łks robiący tu nieustanny PR temu klubowi, bez względu na fakty.