Jednym z głównych kierunków zmian w ŁKS-ie po roszadach w klubowej administracji jest promowanie oferty wsparcia klubu przez sponsorów, ale i pojedynczych kibiców. Stąd m.in. nawiązanie współpracy z nowymi partnerami ŁKS TV, ale też kontynuowanie oferty karnetów „Fanatyk”, w ramach której kibice mogą dopłacić 100 złotych do regularnej ceny stałej wejściówki, aby wesprzeć klubową akademię oraz kanał ŁKS TV.
To temat, który został poruszony m.in. w niedawnym programie na żywo w ŁKS TV z udziałem Jakuba Olkiewicza i Tomasza Salskiego. Jeden z kibiców zaoferował wówczas, że chętnie wsparłby klub określoną, wpłacaną co miesiąc kwotą. –Będziemy mocno pracowali nad przygotowaniem oferty dla „mikrosponsorów”, zwłaszcza, że potrzeby związane z marketingiem i szeroko rozumianymi akcjami promocyjnymi są spore – przyznał wtedy Olkiewicz.
Wszystko wskazuje na to, że wkrótce poznamy pierwsze konkrety dotyczące tej oferty. Rąbka tajemnicy uchylił na Twitterze specjalista ds. marketingu w ŁKS-ie, Kamil Haładaj.
Patronite to portal crowdfundingowy umożliwiający społecznościowe wsparcie rozmaitych projektów przez dobrowolne wpłaty patronów. Korzystają z niego m.in. twórcy internetowi, artyści czy kluby sportowe. Przeważnie są to jednak drużyny reprezentujące niszowe sporty lub kluby piłkarskie z niższych lig.
Przykładów udanego zastosowania crowdfundingu w futbolu na ogólnopolskim szczeblu nie trzeba jednak szukać daleko – ostatnio model finansowania społecznościowego z powodzeniem wykorzystał Widzew. Dzięki programowi “Widzew Plus” fani klubu z al. Piłsudskiego złożyli się m.in. na branding stadionu czy utrzymanie klubowego autokaru. Czy ŁKS zaoferuje swoim fanom podobną ofertę wsparcia? Niebawem powinniśmy poznać wszystkie jej szczegóły.