– Wartość dotarcia informacji o KŻ Orzeł Łódź to ponad 65 milionów. Porównując te same badania sprzed ponad kilku lat, które Klub również wykonywał, jest to ponad trzykrotny wzrost wartości reklamowej za dany okres – mówi Witold Skrzydlewski, honorowy prezes Orła Łódź.
– Na wstępie chciałbym powiedzieć, że zarówno firma H. Skrzydlewska, jak i rodzina Skrzydlewskich zdecydowała się dalej wspierać KŻ Orzeł Łódź, aby Klub mógł jeździć i walczyć. Myślę jednak, że największymi sponsorami są kibice. Liczymy na to, że zakupią sporo karnetów i będą chętnie przychodzić na mecze – powiedział Witold Skrzydlewski, Honorowy Prezes KŻ Orzeł Łódź.
Istotną rolę w badaniu pełnią dane przedstawiające wartość ekwiwalentu reklamowego AVE oraz dotarcia do odbiorców. Jak pokazują wyniki badania przeprowadzonego dla KŻ Orzeł Łódź przez Instytut Monitorowania Mediów wartość reklamowa przekazów ukazujących się przy okazji Klubu Żużlowego Orzeł Łódź w 2021 roku to dokładnie 38 153 879 zł! Z kolei informacje związane z Klubem dotarły do 64 819 961 osób i w 99% kojarzyły się one pozytywnie bądź neutralnie.
– Podsumowując miniony sezon, Klub zlecił profesjonalne badania. Pochodzą one z Instytutu Monitorowania Mediów oraz firmy Pentagon Research. Zawarte były w nim takie dane jak ekwiwalent reklamowy AVE, który za 2021 rok wyniósł ponad 39 milionów złotych. Wartość dotarcia informacji o KŻ Orzeł Łódź to ponad 65 milionów. Porównując te same badania sprzed ponad kilku lat, które Klub również wykonywał, jest to ponad trzykrotny wzrost wartości reklamowej za dany okres. Oprócz wspomnianych badań z Instytutu Monitorowania Mediów, Klub przeprowadził również badania z firmą Pentagon Research. Dotyczyły one efektywności sponsoringu w liczbach. W porównaniu z rokiem poprzednim wzrost wynosił az 3 miliony złotych. Mowa tu o efektywności reklam, które są widoczne np. podczas meczów transmitowanych w telewizji. To jasno pokazuje, że warto się reklamować na stadionie Orła oraz przez KŻ Orzeł Łódź. Na podstawie badań można również stwierdzić, że żużel jest piątą dyscypliną w Polsce pod względem wartości mediowej. W samej Łodzi jest natomiast na drugim miejscu – powiedział Skrzydlewski.
Wartość ekspozycji marek sponsorów i partnerów KŻ Orzeł Łódź w trakcie kilku miesięcy sezonu 2021 wyniosła aż 11 216 491 zł. To blisko 3 000 000 zł więcej niż w rozgrywkach 2020! Patrząc jedynie na sam nośnik dynamiczny, wartość ekspozycji marek to 5 314 147 zł. Mecz pokazywany w telewizji generuje wartość ekspozycji na poziomie 4 648 525 zł, a kwota ta obejmuje 53 556 ekspozycji logotypów.
– Badania wykonane przez firmę Pentagon Research pokazują ciągły rozwój sportu żużlowego w Łodzi. Znalezienie się w czołowej piątce zestawienia TOP 20 dyscyplin według wartości mediowej daje ogromne możliwości marketingowe, które KŻ Orzeł Łódź w wysokim stopniu potrafi wykorzystać. Potencjał klubu w obszarze działań marketingowych z roku na rok ciągle rośnie. Potwierdzają to badania za rok 2021, w których najważniejsze wartości są wyższe niż w latach ubiegłych. Mowa tu przede wszystkim o najbardziej istotnych wskaźnikach, jak np. ekspozycja marek sponsorów i partnerów KŻ Orzeł Łódź, ekwiwalent reklamowy czy dotarcie do odbiorców. Warto wziąć pod uwagę również fakt, iż są to liczby tylko za kilka miesięcy 2021 roku, kiedy Klub Żużlowy Orzeł Łódź występował w fazie zasadniczej eWinner 1 ligi. Rozwój klubu można również zauważyć poprzez zwiększone zainteresowanie ze strony przedstawicieli biznesu z Łodzi i województwa, którzy coraz chętniej nawiązują współpracę z KŻ Orzeł Łódź. Przyciągają ich m.in. liczne miejsca reklamowe rozlokowane na Moto Arenie Łódź – jednym z najnowocześniejszych stadionów żużlowych w Polsce. Na obiekcie zaczynają również gościć duże imprezy międzynarodowe. We wrześniu 2022 roku na Moto Arenie odbędzie się jedna z rund Speedway Euro Championship – mówi Adam Pawlukiewicz z firmy Pentagon Research.
Ponad milion widzów wyniosła skumulowana liczba widowni, która obejrzała mecze i programy z udziałem KŻ Orzeł Łódź przed telewizorem w sezonie 2021. Największą oglądalnością cieszył się wyjazdowy mecz z Abramczyk Polonią Bydgoszcz, który zobaczyło 91.789 osób. Domowy mecz z ROW-em Rybnik obejrzało natomiast 75.574 osób.