Spółki Skarbu Państwa, które przynoszą ogromne straty sponsorują kluby ekstraklasy. PKP Cargo przynosiło zyski, a wycofało się z Widzewa. Dlaczego?
Zmieniła się władza, a wraz z nią pomysł na finansowanie klubów sportowych z publicznych pieniędzy. Boleśnie przekonał się o tym Chemik Police. Mistrz Polski nie może już liczyć na Grupę Azoty, spółkę skarbu państwa. Prawdopodobnie wystartuje w następnych rozgrywkach, ale ze znacznie mniejszym budżetem. Bez pieniędzy państwowej korporacji nie zagra w Lidze Mistrzów. Polska straci klub, który mógłby reprezentować ją w Europie.
Partnera stracił również Widzew. Chodzi o PKP Cargo. To przedsiębiorstwo, którego właścicielem jest PKP. Krajowy przewoźnik to jedna z największych spółek Skarbu Państwa.
Umowa została podpisana w trakcie sezonu 2022/2023 i miała obowiązywać przez trzy kolejne. Wypowiedziano ją przed końcem i w związku z tym pojawia się wiele pytań choćby co z ekspozycją PKP Cargo na koszulkach klubu. Czy Widzew zagra z Lechem w nowych strojach, bez logo spółki na rękawku?
– 10 maja 2024 roku PKP Cargo wycofało się ze skutkiem natychmiastowym z umów sponsoringowych zawartych z klubem sportowym Widzew Łódź, z Polskim Komitetem Olimpijskim oraz z klubem Unia Skierniewice. Oszczędności z tego tyłu będą liczone w milionach złotych – poinformowano na Twitterze.
Tylko, że w Widzewie, wspomnianych milionów nie widzieli…
To jest tylko fragment artykułu.
Zapraszamy do przeczytania całego artykułu i innych ekskluzywnych treści ma naszym portalu. W cenie porannej kawy, już od 7,5 zł miesięcznie, uzyskacie dostęp do wszystkich treści ŁS PREMIUM, i to bez reklam!
Zachęcamy do zapoznania się z pełną ofertą abonamentową i opcjami płatności widocznymi poniżej. Dla subskrybentów ŁS PREMIUM przygotowujemy dodatkowe promocje, w tym konkursy z atrakcyjnymi nagrodami, m. in. biletami na mecze Waszych ulubionych drużyn sportowych z Łodzi i regionu.
Dlaczego Łódzki Sport w wydaniu PREMIUM? Dowiedz się więcej.