ŁKS latem otworzył swój Patronite. To platforma, dzięki której fani mogą wesprzeć klubowe media, akademię i wszelkie cele, przy których klub z al. Unii potrzebuje pomocy fanów. Wcześniej, dzięki aplikacji Fortuna 1 Ligi, tego typu zbiórki były organizowane w ramach ligi. Kibice ŁKS-u, w mediach społecznościowych prowadzili “zakłady”, z których dochód przeznaczany był na cele wyznaczone przez szefów klubu. W ten sposób udało się sfinansować kamery, dzięki którym nagrywane są mecze piłkarzy z akademii ŁKS-u.
Na Patronicie, ŁKS ma 135 wspierających. Miesięcznie, na klub z al. Unii przeznaczają 5280 złotych. Dzięki wsparciu fanów, ełkaesiacy pozyskali ponad 25 tys. złotych.
– Udało nam się zebrać kwotę na część potrzeb, które przedstawiliśmy. Zaczęła się sprzedaż karnetów i nas sztandarowy projekt – “Wigilia z kibolem”, więc nie dziwimy się, że tempo wpłat nieco zmalało. Każda złotówka w ŁKS-ie przydaje się – powiedział Jakub Olkiewicz, współtworzący dział marketingu dwukrotnych mistrzów Polski.
Fani ŁKS-u są chojni. Jeden kibic zdecydował, że miesięcznie będzie wspierał łódzki klub kwotą 500 zł. To nie wszystko, bo jeden z fanów przeznacza na ŁKS 250 złotych miesięcznie, a 12 zobowiązało się do pomagania liderowi Fortuna 1 Ligi, 100. złotymi miesięcznie.