Widzew Łódź we współpracy ze swoim sponsorem – firmą bukmacherską STS przygotował w ramach kampanii „Od Serca – #Bliżej” film dokumentalny o wyjątkowym kibicu.
Tomasz Heit ma 38 lat, mieszka na łódzkim Śródmieściu. W przeszłości doskonale pływał, zdobywał medale. Dziś w wolnym czasie lubi majsterkować, oglądać siatkówkę, ale jego największa pasją jest kibicowanie ukochanej drużynie piłkarskiej – Widzewowi Łódź. Tomek od lat wspiera piłkarzy z trybun, zarówno podczas meczów rozgrywanych w Sercu Łodzi, jak i tych wyjazdowych. Był między innymi w Gliwicach, gdzie drużyna Żeljko Sopicia pokonała miejscowy Piast 2:0.
Przytaczana charakterystyka nie różni się wiele od tej, którą pochwalić się może przeciętny kibic. Ot, różne zainteresowania, miejsce zamieszkania i łączący ponad podziałami klub. Jest jednak coś, co wyróżnia Tomka spośród tłumu, mianowicie Zespół Downa, z którym się urodził, ale zupełnie nie tłumi to ogromnej pasji, z jaką wspiera swoją ulubioną drużynę.
Widzew Łódź wspólnie z oficjalnym sponsorem Klubu – firmą STS zdecydował się stworzyć materiał wideo, którego głównym bohaterem został właśnie Tomek. Celem kampanii jest podkreślenie obecności osób z Zespołem Downa w społeczeństwie. Film o tytule „Historia Tomka – kibica Widzewa Łódź” jest punktem kulminacyjnym akcji „Od Serca – #Bliżej”, w ramach akcji Widzew i STS zaplanowały szereg wspólnych działań mających na celu zwrócenie uwagi na osoby z trisomią 21. chromosomu, a także wsparcie dwóch łódzkich placówek: Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 3 przy ul. Tkackiej 34/36 oraz Stowarzyszenia Rodziców i Opiekunów Osób z Zespołem Downa.
Kulminacja przypadła na mecz Widzewa Łódź z Lechią Gdańsk. Tego dnia zawodnicy wybiegli na rozgrzewkę w getrach nie do pary i koszulkach specjalnie przygotowanych na tę okazję, a STS zrezygnował też z części brandingu meczowego, przeznaczając jego powierzchnię na rzecz kampanii. Przed meczem odbyła się akcja cegiełkowa, w ramach której za pieniądze wrzucane do puszek kibice otrzymali parę skarpet nie do pary przygotowanych przez Klub i STS. Dochód został przeznaczony na wsparcie wspomnianych wcześniej placówek. Dodatkowo zebrana kwota zostanie zwiększona o 10 000 zł, które zadeklarował przeznaczyć na ten cel STS.
– Historia naszego kibica z Zespołem Downa, o którym powstał reportaż, chwyta za serce. Nie tylko dlatego że pokazuje wierność, oddanie i charakter Tomka w kibicowaniu Widzewowi. To również udokumentowany przykład na to, że jesteśmy Klubem otwartym naprawdę na każdego, a na tym jako prezesowi zależy mi szczególnie. Cieszy mnie, że kibice z Zespołem Downa, a także inni fani mające różne niepełnosprawności mogą czuć się dobrze w Sercu Łodzi. – powiedział prezes Widzewa Łódź, Michał Rydz.
– Od Serca. Bardziej” to kolejna kampania, którą realizujemy z Widzewem, a przy tym druga wspólna największa inicjatywa charytatywna obok akcji “Dorzuć Misie” Tym razem poruszamy trudny temat, by zwrócić uwagę społeczeństwa na osoby z trisomią 21. chromosomu. Pokazujemy, jak wygląda ich codzienność, z czym muszą się zmagać. Jednocześnie udzielamy im realnego wsparcia finansowego, gdyż beneficjentami akcji są dwie placówki wspierające podopiecznych z zespołem Downa – Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczego nr 3 w Łodzi oraz Stowarzyszenie Rodziców i Opiekunów Osób z Zespołem Downa – mówi Paweł Sikora, Head of PR&Sponsorship w STS.
STS aktywnie angażuje się we wspieranie polskiego sportu, będąc największym prywatnym podmiotem na rodzimym rynku sponsoringu. Firma sponsoruje między innymi reprezentację Polski w piłce nożnej, Ruch Chorzów oraz od trzech lat Widzew Łódź. STS jest także liderem jeśli chodzi o prowadzenie aktywacji skierowanych do kibiców, które organizuje wraz ze sponsorowanymi przez siebie drużynami. W Łodzi były to powstanie muralu Włodzimierza Smolarka obok stadionu Widzewa oraz muralu upamiętniającego Franciszka Smudę, licytacje na WOŚP, wsparcie Widzewskiej Choinki czy klubowej konferencji Moneyball.