W sierpniu najbardziej medialnym klubem pierwszej ligi był Widzew. ŁKS znalazł się poza TOP 10 zestawienia.
W sierpniowym raporcie PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, Widzew zajął pierwsze miejsce w Fortuna 1 Lidze. O czerwono-biało-czerwonych powstało najwięcej publikacji w prasie i portalach internetowych. Liczone było też realne zaangażowanie na portalach społecznościowych. Drużyna Janusza Niedźwiedzia świetnie rozpoczęła sezon, więc ogólnopolskie media pisały o niej chętniej. Duży wpływ na interakcje miał dokonany 23 lipca medialny transfer Abdula Aziza Tetteha. Chociaż widzewiacy zdeklasowali stawkę pierwszoligową, bo druga Korona Kielce, ma prawie o 300 wzmianek mniej, to do ekstraklasy sporo im brakuje. Zamykający pierwszą dziesiątkę Radomiak Radom, ma aż 589 interakcji więcej.
ŁKS znalazł się poza TOP 10 zestawienia. Więcej punktów uzyskała nawet Skra Częstochowa, o której problemach infrastrukturalnych pisało się w Polsce bardzo dużo. Dlaczego Rycerze Wiosny stoją tak nisko? W porównaniu do Widzewa, który ma kilka portali kibicowskich (Widzew to my, Widzewiak, Widzew24) ŁKS może poszczycić się tylko ŁKSfans.pl. W tym sezonie publikacje o drużynie z al. Unii pojawią się głównie w łódzkich gazetach i portalach traktujących o Łodzi. Najwięcej informacji o ŁKS-ie publikuje portal Łódzki Sport. Włodarzom łódzkiego klubu raport Press Service powinien dać do myślenia. Bez odpowiednich działań marketingowych i rozgłosu w mediach trudno będzie zapełnić powstający stadion. Na pewno o ŁKS-ie i Widzewie już niedługo zrobi się głośno, za sprawą zbliżających się derbów.
Dla porównania w marcu 2021 Widzew był w czołówce, ale w sierpniu z taką ilością interakcji zajmowałby trzecie miejsce. ŁKS, który znalazł się poza górną dziesiątką z marcowym wynikiem zająłby dziewiątą lokatę.
fot: ŁKS Łódź