PKO Ekstraklasa podała wyniki oglądalności ligowych meczów w ostatnim sezonie. Widzew jest wysoko.
Organizator rozgrywek podał właśnie, że łączna oglądalność transmisji meczów PKO Ekstraklasy w telewizji w sezonie 2022/23 wyniosła 40,2 mln. To oznacza widownię wyższą o 15 procent niż w poprzednim sezonie. Dużą popularnością najwyższa polska liga piłkarska cieszyła się także w aplikacjach i internecie, gdzie liczba wyświetleń transmisji wyniosła 6,35 mln.
I jak czytamy dalej, jedna ligowa kolejka zgromadziła przed ekranami średnio 1,18 mln widzów, a jeden mecz 131,37 tys. osób, podczas gdy rok wcześniej było to średnio 1,03 mln na kolejkę i 114,23 tys. na mecz.
Przypomnijmy, że mecze PKO Ekstraklasy oglądać można było na kanałach Canal+, na platformie Canal+ Online, a także w serwisie TVP Sport.
Najwięcej widzów przed ekrany przyciągały spotkania Lecha Poznań (9,47 mln odtworzeń transmisji), Legia Warszawa (8,45 mln) oraz Raków Częstochowa (6,46 mln). Tylko te trzy kluby odpowiadają za ponad połowę całej widowni telewizyjnej sezonu – łącznie 24,4 mln. Za nimi w rankingu oglądalności za sezon stoją kolejno Pogoń Szczecin (5,33 mln odtworzeń transmisji), Widzew Łódź (4,89 mln) i Górnik Zabrze (4,63 mln).
Widzew był beniaminkiem, który wrócił do PKO Ekstraklasy po 8 latach, a mimo to cieszył się tak dużą popularnością.
Więcej informacji na ten temat można przeczytać na stronie ligi.