Widzew postawił kolejny ważny krok w rozwoju, powołując swoją Fundację. O jej celach oraz o kwestiach sportowych po przegranym meczu z Puszczą Niepołomice porozmawialiśmy z Michałem Rydzem, prezesem Widzewa.
Bartosz Jankowski: Widzew powołał do życia swoją Fundację. Czy to odpowiedź na potrzeby dzisiejszego świata i informacja, że klub sportowy oddziałuje na zdecydowanie więcej dziedzin życia niż tylko sport?
Michał Rydz (prezes Widzewa): Dokładnie tak. Zdecydowaliśmy się na ten krok z kilku powodów. Skala działań klubu oraz inicjatyw kibicowskich jest bardzo duża, a my chcemy je realizować jeszcze lepiej. Fundacja ma nam to umożliwić. Naszym partnerem są kibice zorganizowani w fan clubach, osiedlach i stowarzyszeniach. Chcemy coraz lepiej odpowiadać na ich potrzeby. Mamy już listę kluczowych projektów na najbliższe miesiące, ale liczę na to, że z każdym kolejnym rokiem ta lista będzie coraz dłuższa, zaś kibice zauważą jeszcze lepszą jakość naszych działań.
Wiele inicjatyw wychodzi oddolnie. Widzew to chyba jeden z niewielu klubów, który może liczyć na takie zaangażowanie fanów.
Dla mnie to niebywały kapitał. Bardzo to doceniamy, dlatego też chcemy jeszcze bardziej zacieśnić tę współpracę. Fundacja to idealne rozwiązanie, które nam to umożliwi.
Czy nie odnosi pan wrażenia, że w ostatnich tygodniach dużo więcej czasu poświęcacie na inne aktywności, przez co pierwsza drużyna zeszła na dalszy plan?
To, co widać na zewnątrz to jedno, ale wewnątrz dzieje się dużo, dużo więcej. Moją rolą jest to, by tworzyć narzędzia do tego, by sport funkcjonował jak najlepiej. Podam prosty przykład. W tym tygodniu trwały ważne spotkania dotyczące m.in. ośrodka treningowego czy…
To jest tylko fragment artykułu.
Zapraszamy do przeczytania całego artykułu i innych ekskluzywnych treści ma naszym portalu. W cenie porannej kawy, już od 7,5 zł miesięcznie, uzyskacie dostęp do wszystkich treści ŁS PREMIUM, i to bez reklam!
Zachęcamy do zapoznania się z pełną ofertą abonamentową i opcjami płatności widocznymi poniżej. Dla subskrybentów ŁS PREMIUM przygotowujemy dodatkowe promocje, w tym konkursy z atrakcyjnymi nagrodami, m. in. biletami na mecze Waszych ulubionych drużyn sportowych z Łodzi i regionu.
Dlaczego Łódzki Sport w wydaniu PREMIUM? Dowiedz się więcej.