Gościem specjalnym konferencji Moneyball 2 organizowanej przez Widzew Łódź był Joost de Wit, który na co dzień jest kierownikiem ds. współpracy z partnerami w holenderskim PSV Eindhoven. – Wszyscy chcemy być lepsi i krok po kroku osiągać wyznaczone cele. Aby to było możliwe, musisz stawiać na innowacje. O sile klubu stanowi Akademia. Wszystko zaczyna się od rozwoju młodych graczy – mówi w rozmowie z „Łódzkim Sportem” de Wit.
Joost de Wit z PSV pojawił się w Łodzi w związku z konferencją Moneyball 2 organizowaną przez Widzew. Podczas wydarzenia podzielił się z uczestnikami swoją praktyczną wiedzą z zakresu sponsoringu i funkcjonowania klubu piłkarskiego.
– Rok temu miałem okazję spotkać się z właścicielem Widzewa w Eindhoven. Z tego co wiem, szukał klubu z dobrą Akademią, na wzór której mógłby zainwestować w Akademię w swoim klubie. Złapaliśmy fajny kontakt. Opowiedzieliśmy mu, jak działa PSV, zarówno na polu biznesowym, jak i sportowym. To go bardzo zainteresowało i tak oto zostałem zaproszony na konferencję Moneyball 2, by opowiedzieć o naszym modelu sponsoringowym – powiedział de Wit.
I dodał: – Nasz model jest wyjątkowy w skali Europy. Naszym sponsorem nie jest konkretna firma, ale region. Ludzi to interesuje, jak to możliwe, że to region sponsoruje klub piłkarski zamiast prywatnej firmy np. z sektora komunikacyjnego czy bukmacherskiego.
Tego nie wiadomo. Wiadomo natomiast, że przed łódzkim klubem jeszcze daleka droga, by dołączyć do polskiej czołówki, nie wspominając o klubach rozpoznawalnych w Europie. W Widzewie nie zadzierają jednak nosa i chcą się uczyć od lepszych. Stąd koncentracja na pierwszej drużynie oraz duży nacisk na Akademię, która do tej pory nie spełnia pokładanych w niej nadziei.
– Sport zawsze musi być na pierwszym miejscu. PSV to klub, który stawia na młodzież. Widzew chce być jak PSV, zaś PSV chce być jak Manchester United albo Barcelona. Mamy podobne problemy, podobne wyzwania. Chcemy być lepsi i krok po kroku osiągać wyznaczone cele. Aby to było możliwe, musisz stawiać na innowacje. O sile klubu stanowi Akademia. Wszystko zaczyna się od rozwoju młodych graczy. Trzeba być sprytniejszym od pozostałych klubów. Tak samo sytuacja wygląda w sponsoringu. Chcemy być o krok przed wszystkimi. Właśnie w ten sposób sposób mniejsze kluby jak Widzew czy PSV mogą budować swoją przewagę. Dodając do tego ciężką pracę i poświęcenie można myśleć o odniesieniu sukcesu – zakończył Joost de Wit.
CZYTAJ TAKŻE >>> Ciężkie chwile reprezentacji, Widzewa i ŁKS-u, czyli felieton prawie jesienny