Miniony sezon dla zawodników Grot Anilany Łódź był bardzo udany. W rozgrywkach grupy C pierwszej ligi zespół Adama Jędraszczyka okazał się bezkonkurencyjny, zostawiając wszystkich rywali daleko za plecami. Łodzianie wygrali 17 z 20 spotkań i pewnie zakwalifikowali się do Turnieju Mistrzów, gdzie o dwa miejsca w Lidze Centralnej rywalizowało 4 zwycięzców pierwszoligowych grup regionalnych.
Grot Anilana w finałowej rywalizacji zajęła drugą lokatę, dzięki czemu wywalczyła awans na bezpośrednie zaplecze PGNiG Superligi i w nowym sezonie rywalizować będzie z klubami z całej Polski. – W stawce będzie 4-5 zespołów, które prawdopodobnie znajdą się poza zasięgiem reszty. My planujemy powalczyć o jak najlepsze miejsce w środku stawki, ale do tego potrzebny będzie budżet znacznie wyższy niż w poprzednim sezonie – podkreśla Adam Tondys, prezes klubu.
CZYTAJ TEŻ: ANILANA AWANSOWAŁA DO LIGI CENTRALNEJ
Anilana poszukuje sponsorów i partnerów, którzy wesprą drużynę i pozwolą jednemu z najlepszych w kraju klubów szkolących młodych piłkarzy ręcznych, po latach ponownie zaistnieć na seniorskim szczeblu centralnym. W klasyfikacji Ministerstwa Sportu Anilana jest bowiem od 2017 roku w trójce najlepiej szkolących klubów piłki ręcznej w Polsce. Składają się na to nie tylko medale mistrzostw Polski w różnych kategoriach wiekowych (jak złoto juniorów w 2020 r. czy srebro juniorów młodszych rok później), ale też liczba wyszkolonych zawodników, którzy przechodzą za zawodowstwo.
Wychowankiem Anilany jest 20-letni Piotr Jędraszczyk, czyli odkrycie ostatniego sezonu reprezentacyjnego, jeden z bohaterów polskiej drużyny podczas tegorocznych mistrzostw Europy. – Wielu naszych zawodników trafia do klubów PGNiG Superligi. Nam niestety trudno rywalizować z innymi w wysokości pensji, choć środowisko rozwoju mamy bardzo przyjazne i cenione w całej Polsce. Mamy nadzieję, że poziom wyżej będziemy w stanie stworzyć konkurencyjną drużynę, kontynuując szkolenie młodzieży z pożytkiem również dla naszego zespołu – wyjaśnia Tondys.
JUNIORZY ANILANY W KADRZE NARODOWEJ (DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ)
Nowa liga to nie tylko kolejne wyzwania, organizacyjne i finansowe, ale też nowe możliwości – także dla potencjalnych sponsorów i partnerów klubu. Transmisje meczów domowych Grot Anilany zapowiedziała telewizja TOYA. Ciekawsze spotkania pokazywane mogą być również na kanale Youtube Federacji (Handball Polska). Firmy wspierające klub będą miały możliwość pokazać się w takich miastach jak Wrocław, Olsztyn, Przemyśl czy Zamość.
Ale Anilana ciekawe możliwości współpracy może zaoferować również firmom, którym zależy na znacznym wzroście rozpoznawalności czy po prostu ekspozycji marki w samej Łodzi i okolicy. Chodzi nie tylko o takie świadczenia, jak logotypy na strojach czy banery w hali, ale np. promocję na tablicach informacyjnych w windach bloków mieszkalnych w całym mieście i tablicach reklamowych w międzytorzach komunikacji miejskiej. Więcej informacji na ten temat uzyskać można mailowo: [email protected] lub telefonicznie: 668033506 i 660467781.