Sezon 2024/2025 powoli dobiega końca. W Widzewie dyrektor sportowy przeprowadza już pierwsze transfery, a dział komercyjny pracuje, by wypełnić drabinkę sponsorską.
Łódzki klub od kilku lat budowany jest na wzór dużych korporacji i biznesów spoza sportowego świata. To kierunek, który przynosi wymierne skutki i który doceniają sponsorzy Widzewa.
– Myślę, że dużo dały zmiany w zarządzie. Gołym okiem widać, jak cały zespół na czele z Michałem Rydzem i Maciejem Szymańskim rozwija Widzew. Klub jest obecny na różnych eventach i galach, sam organizuje wielkie wydarzenia, jak chociażby konferencje Moneyball czy spotkania Widzewskiego Klubu Biznesu. Często uczestniczymy w tych eventach i czerpiemy z tego sporo korzyści – podkreślił Jos Amsing, prezes CoBouw Polska, w rozmowie z „Łódzkim Sportem”.
Dobrze wykonywana praca w kuluarach procentuje i przyciąga kolejne wielkie przedsiębiorstwa, które pojawiają się na stadionie przy Piłsudskiego na meczach Widzewa i sondują możliwość zainwestowania w klub.
– Widzew świetnie dba o sponsorów, organizując różne wydarzenia i networkingi, które pozwalają nawiązać wartościowe kontakty biznesowe. W ciągu ostatnich kilku lat dzięki Widzewowi spotkałem wiele ciekawych osób ze świat biznesu, m.in. z firmy MASPEX i RABEN.. To połączenie sportu i biznesu działa tu naprawdę efektywnie – zdradził nam Amsing. – To są bardzo duże firmy. Widać, że Widzew wykorzystuje swoją markę i jest inicjatorem kontaktów biznesowych. Dla mnie to połączenie jest naprawdę świetne – czerpię przyjemność z oglądania meczów, a do tego mam okazję rozwijać swój biznes – dodał.
Ogólnie lato pod względem sponsorskim w Widzewie zapowiada się niemniej ciekawie niż pod względem transferowym.
Z końcem sezonu wygasają bowiem umowy z istotnymi sponsorami łódzkiego klubu. Mowa o takich firmach jak: ZCB Owczary, Murapol, STS czy CoBouw. Przed nowo powołanym działem komercyjnym mnóstwo pracy, bo sponsorzy, zaraz po właścicielu i kibicach, to trzecia odnoga, dzięki której klub może stabilnie funkcjonować.
CoBouw Polska to wielka polsko-holenderska firma budowlana specjalizująca się w projektowaniu i generalnym wykonawstwie hal z nowoczesnymi budynkami biurowymi. Firma wykonuje na miarę potrzeb nowoczesne obiekty przemysłowe w formule „zaprojektuj i zbuduj”. Na terenie całej Polski buduje hale produkcyjne, magazynowe, logistyczne, hale handlowe, sortownie i mroźnie.
„Portfolio naszych realizacji obejmuje zarówno polskich jak i zagranicznych inwestorów” – czytamy na stronie CoBouw Polska.
Firma CoBouw Polska dołączyła do grona sponsorów Widzewa pod koniec 2022 roku, jeszcze za prezesury Mateusza Dróżdża. Umowa wygasa z końcem sezonu i na razie nie wiadomo, czy zostanie przedłużona.
– Z naszej strony jest pełna otwartość na dalszą współpracę z Widzewem. Doceniamy to, co razem udało się już zrobić, i widzimy potencjał, by iść dalej wspólnie. Oczywiście konkretne kierunki i formy wsparcia wymagają rozmowy – i do takiej jesteśmy gotowi w każdej chwili. Mamy nadzieję, że wkrótce razem usiądziemy i ustalimy, co dalej – powiedział Amsing.
Warto przypomnieć, że konsorcjum budowlane CoBouw Polska sp. z o.o. i InterHall sp. z o.o. zostało wyłonione do realizacji zamówienia “Budowa Ośrodka Treningowego Widzewa Łódź – stadion treningowy wraz z zapleczem w systemie zaprojektuj i wybuduj”.
***Cała rozmowa z Josem Amsingiem, prezesem CoBouw Polska,
niebawem na „Łódzkim Sporcie”***