ŁKS Commercecon to jedyny łódzki klub o statusie profesjonalnym, który w tym sezonie zagra w Lidze Mistrzów. Blisko były piłkarki TME SMS, ale odpadły w turnieju eliminacyjnym. Brązowe medalistki Tauron Ligi, z tej okazji, ale nie tylko chcą pokazać jeszcze większe przywiązanie do naszego miasta.
– Chcemy promować nasze miasto, bo czujemy się z nim związani. Na koszulkach mamy grafikę przedstawiającą Piotrkowską, a z tyłu duży napis “Reprezentacja Łodzi”. Chcemy żeby Łódź była z nas dumna i żebyśmy my byli dumni, że jesteśmy mieszkańcami tego miasta – padło na prezentacji siatkarek ŁKS-u.
Klub oficjalnie nie zaprezentował jeszcze nowych strojów, ale na instagramach poszczególnych zawodniczek pojawiły się już pierwsze zdjęcia.
U Roberty Ratzke, mogliśmy obejrzeć Klaudię Alagierską w stroju z panoramą Piotrkowskiej.
Dzięki Valentinie Diouf poznaliśmy tył koszulek w jakich ełkaesianki będą grały.
Napis “Reprezentacja Łodzi” w porównaniu do koszulek piłkarzy ŁKS-u jest ogromny. W ich modelach umieszczono go z tyłu nad numerem i nazwiskiem zawodnika.
– Od zawsze promowaliśmy Łódź. W tym roku wymyśliliśmy taki sposób, bo jesteśmy przecież Łódzkim Klubem Sportowym – mówił Hubert Hoffman, prezes ŁKS-u Commercecon.
Szkoda, że za tę promocję magistrat nie chce wypłacić łódzkim klubom siatkarskim, bo przecież Grot Budowlani w tym sezonie zagrają w Pucharze CEV, świadczeń równorzędnych do zasług.
ŁKS-owi z wnioskowanych 856666,63 zł przyznano 641082 zł (w tym 301082 zł – dotacja na wynajem obiektów), a Grot Budowlanym z 692738 zł tylko 599426 zł (w tym 279426 zł – dotacja na wynajem obiektów).
Czytaj także: Podział dotacji na sport. Kto skorzystał a kto stracił?
– To nie są moje pieniądze. Miasto tak zadecydowało. Muszę to przyjąć. Na pewno mam żal – mówił Hoffman w rozmowie z Łódzkim Sportem (całość tutaj).
– Siatkówka też cały czas podejmuje działania. Nawiązując do poprzedniego pytania – tu jest nam łatwiej zapraszać dzieci z terenów, które nie słyną z kibicowania ŁKS-owi, bo ten sport jest ponad podziałami. Nie oglądamy się na nikogo. Nie działamy przeciwko komuś. My po prostu chcemy promować nasz klub – wyjaśniał Mariusz Przybyła, który w ŁKS-ie Commercecon odpowiada za marketing (cała rozmowa dostępna tutaj)
Czytaj także: Wiceliderów dwóch.
Szkoda, że w Tauron Lidze nie prowadzi się badań marketingowych podobnych do tych z piłki nożnej. Dzięki raportowi Deloitte wiemy, że ŁKS i Widzew łącznie wygenerowały największą wartość mediową dla miasta, w którym występują, czyli Łodzi. Oznacza to, że gdyby miasto chciało zapłacić za reklamę swojej nazwy, logo, bądź spółek musiałoby wydać niecałe 41 milionów złotych (więcej pisaliśmy o tym tutaj).
Oczywiście, że siatkówka kobiet jest sportem, którym interesuje się nieporównywalnie mniej ludzi niż piłką nożną, nawet na drugim szczeblu rozgrywkowym. Z drugiej strony, miasto Łódź, dzięki ŁKS-owi od pięciu lat pojawia się w zagranicą podczas meczów europejskich pucharów. Również Budowlani trzy sezony z rzędu grali w Lidze Mistrzyń, a w tym sezonie wracają do Pucharu CEV.
Skoro ŁKS Commercecon pamiętał o Łodzi planując stroje na nadchodzący sezon, dobrze byłoby gdyby magistrat pamiętał o łódzkiej siatkówce planując podział dotacji na sport na pierwsze półrocze 2023 roku.
Grot Budowlani ŁódźŁKS Commercecon ŁódźŁKS ŁódźTME SMS ŁódźWidzew Łódź