W niedzielę piłkarze Widzewa mogli sobie zapewnić awans do I ligi. Tak się jednak nie stało, chociaż trzeba przyznać, że zapewne wielu telewidzów na to liczyło. Jak wynika z danych Mariusza Wójcickiego, spotkanie Resovia – Widzew obejrzało więcej osób niż mecz Śląsk – Lechia.
Widzew to marka rozpoznawalna w całej Polsce, o czym po raz świadczą liczby. Starcie II ligi pomiędzy Resovią a Widzewem w TVP 3 obejrzało 162 tysiące osób. Dla porównania 159 tysięcy obejrzało ekstraklasowy pojedynek Śląska Wrocław z Lechią Gdańsk, emitowany w TVP Sport.
Wynik na korzyść rzeszowsko-łódzkiego meczu może dziwić z kilku względów. Po pierwsze to jednak II liga, czyli trzeci poziom rozgrywkowy w kraju. Do tego sama transmisja przeprowadzana w jakości SD potrafi naprawdę solidnie zmęczyć oczy przeciętnego widza, przyzwyczajonego do wyższej jakości obrazu.
Warto także odnotować godzinę rozgrywania meczu. Spotkania w niedzielę o 13:05 nijak się mają do pory popołudniowej, czyli do na przykład do godziny 17:30, czyli pory rozpoczęcia meczu Śląsk – Lechia.
Warto także odnotować, że transmisję z meczu łódzkiego zespołu przeprowadziła klubowa telewizja. Otwarty przekaz w serwisie YouTube oglądało w czasie rzeczywistym kilkanaście tysięcy kibiców, a obecnie liczba wyświetleń to prawie 80 000.
fot. Marian Zubrzycki