Lech Poznań po przeciętnym początku nowego sezonu ewidentnie poprawił swoją grę pod wodzą nowego trenera, a w ślad za tym przyszły lepsze wyniki. „Kolejorz” nie przegrał w lidze od połowy sierpnia, a do tego dobrze prezentuje się w Lidze Konferencji Europy. Zespół z Poznania co prawda przegrał pierwszy mecz z Villarrealem, ale w drugim pewnie pokonał Austrię Wiedeń. Gra w europejskich pucharach sprawiła, że Lech już od kilku miesięcy jest najbardziej medialnym polskim klubem piłkarskim.
Druga Legia Warszawa była za to najpopularniejsza w mediach społecznościowych – z niewielką przewagą nad Lechem. Warszawiacy odnotowali niezły miesiąc w lidze, choć z plamą w postaci wysokiej porażki z Rakowem Częstochowa. Częstochowianie po odpadnięciu z europejskich pucharów zaczęli natomiast generować znacznie mniej publikacji i we wrześniu spadli pod koniec pierwszej dziesiątki rankingu medialności.
Na trzecie miejsce awansowała Pogoń Szczecin, dla której poza kwestiami sportowymi najważniejsze we wrześniu były nowego stadionu, choć otwarcia całego obiektu dokonano w październiku. Poza tym Pogoń ex aequo z Radomiakiem była we wrześniu najczęściej na okładkach gazet.
CZYTAJ TAKŻE >>> Obrona na piątkę i fenomenalne gole [OCENY WIDZEWA]
Na dalszych pozycjach uwagę zwraca awans Wisły Płock. Klub od dawna eksperymentuje z różnymi zabawnymi filmami marketingowymi, co nie uchodzi uwadze mediów. Dla „Nafciarzy” jedenaste miejsce w rankingu medialności to najwyższa pozycja od bardzo dawna. Pomimo spadku w czołowej dziesiątce utrzymał się Widzew Łódź, który dodatkowo jest trzecim najpopularniejszym klubem w mediach społecznościowych.
W Fortuna 1 Lidze równych sobie cały czas nie ma Wisła Kraków. „Biała Gwiazda” pomimo spadku i przeciętnych wyników na zapleczu PKO BP Ekstraklasy nadal pozostaje niezwykle popularna wśród dziennikarzy. Dość powiedzieć, że klub z Reymonta po raz kolejny ze swoim wynikiem znalazłby się w czołowej szóstce zespołów z najwyższej klasy rozgrywkowej w Polsce. Bardzo dobrze radzi sobie także Ruch Chorzów, który pozostaje wiodącą drugą siłą Fortuna 1 Ligi, jeśli chodzi o medialność.
Na drugim biegunie jest natomiast ŁKS, który nie mieści się nawet w pierwszej dziesiątce rankingu. Bardziej medialnymi klubami są m.in. Puszcza Niepołomice, Chrobry Głogów czy Zagłębie Sosnowiec.
CZYTAJ TAKŻE >>> Widzew coraz bliżej podium! [PODSUMOWANIE KOLEJKI]