Widzew Łódź zajął siódme miejsce w rankingu medialności Instytutu Monitorowania Mediów. Bezkonkurencyjna ponownie okazała się Legia Warszawa.
Miniony sezon był dla Widzewa nieudany pod względem sportowym. Co prawda klub utrzymał się w ekstraklasie, ale nie spełnił wyznaczonego celu, jakim było zdobycie 50 punktów. Ostatnie miesiące to jednak w Widzewie seria zmian – od trenera, przez dyrektora sportowego, aż po właściciela. Mimo to, w rakingu medialności Widzew nie znalazł się ani w TOP 3, ani nawet w TOP 5. Łódzki klub zajął siódme miejsce.
Co ciekawe, wyżej od Widzewa uplasował się Śląsk Wrocław, który zajął czwartą pozycję. Pierwsze miejsce z ogromną przewagą uzyskała zaś Legia Warszawa, która wyprzedziła m.in. drugą Jagiellonię Białystok i trzeciego Lecha Poznań.
– Miniony sezon pokazał, jak wielkie znaczenie dla medialności mają sukcesy na arenie międzynarodowej – nawet kosztem tytułu mistrzowskiego w kraju. Lech Poznań został mistrzem Polski, ale to Legia Warszawa i Jagiellonia Białystok znalazły się wyżej w rankingu medialności dzięki swoim pucharowym przygodom, co z jest pewnością istotne dla potencjalnych sponsorów drużyn – większa ekspozycja w mediach zagranicznych i relacjach z europejskich rozgrywek oznacza szerszy zasięg, dotarcie do nowych grup kibiców i wzmocnienie wizerunku marki poza granicami kraju – komentuje Tomasz Lubieniecki, Kierownik Działu Raportów Medialnych w IMM.
W rozgrywkach Betclic 1. Ligi najwięcej uwagi przyciągały Wisła Kraków, Ruch Chorzów i ŁKS Łódź. Choć żaden z tych klubów nie awansował do Ekstraklasy, to medialnie zdominowały one przekaz przez cały sezon. Wisła Kraków zakończyła rozgrywki na czwartym miejscu i odpadła w półfinale baraży po porażce z Miedzią Legnica, ale wcześniej zyskała ogromną widoczność dzięki udziałowi w rozgrywkach międzynarodowych i zorganizowaniu historycznego „Meczu Mistrzów” z Ruchem Chorzów, który obejrzało ponad 53 tysiące widzów.
Ruch Chorzów, choć zakończył sezon na pozycji dalekiej od oczekiwań, przez długi czas był wskazywany jako jeden z głównych kandydatów do awansu. Seria zwycięstw w środku rundy jesiennej oraz udział w medialnych hitach kolejki – jak wspomniany mecz z Wisłą – zapewniły mu wysokie miejsce w zestawieniu IMM. W czołówce uplasował się też ŁKS Łódź, na którego miniony sezon był zupełnie nieudany.
Awans do Ekstraklasy wywalczyły Wisła Płock, Arka Gdynia oraz Bruk-Bet Termalica Nieciecza. Mimo że sportowo okazały się lepsze, w zestawieniu medialnym uplasowały się niżej niż wspomniane trio.
„Piłka w grze” (dawniej „Polska Piłka”) to cykliczna analiza prowadzona przez Instytut Monitorowania Mediów (do stycznia 2024 r. przez PSMM Monitoring & More). Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, La Liga, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Badanie prowadzone jest cyklicznie od 1 marca 2010 r.
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów
IMMInstytut Monitorowania MediówPKO Ekstraklasaranking medialnościWidzew Łódź