Przy okazji trwających właśnie w Nowej Zelandii i Australii mistrzostw świata w piłce nożnej kobiet powstał reportaż o początkach działalności żeńskiej drużyny piłkarskiej w Widzewie Łódź.
Niemal dokładnie rok temu Widzew ogłosił nabór dla dziewczynek do Akademii Widzewa. Dziś okazuje się, że projekt żeńskiej piłki nożnej w klubie ma się dobrze i cieszy się sporym zainteresowaniem.
– Dużo dziewczynek przyszło do nas drogą pantoflową. Gdzieś się po prostu dowiedziały o drużynie, zostały zaproszone na trening i im się spodobało. Są one oczywiście fankami Widzewa, a ja staram się je zabierać na mecze piłkarzy – wyjaśnia w reportażu telewizji Viaplay Marta Świstacz, trenerka Sekcji Kobiet Widzewa Łódź, która w przeszłości sama byłą piłkarką (również Widzewa), a obecnie posiada licencję UEFA B uprawniającą ją do pracy z młodzieżą.
Kibice opiekunkę widzewianek kojarzyć mogą z kampanii promocyjnej „Widzew to styl życia” ukazującej nowe koszulki Widzewa. Świstacz byłą jedną z modelek prezentujących aktualną kolekcję meczową firmy Macron.
CZYTAJ TEŻ: Widzew. Kiedy kluczowe decyzje w sprawie transferów?
– Chcieliśmy, aby była to praca u podstaw, a więc aby rozpocząć od najmłodszych dziewczynek, które zaczynają swoją przygodę z piłką. W ten sposób powstały dwie drużyny – zdradza Maciej Szymański, obecnie wiceprezes klubu. – Niewykluczone, że zespół seniorski powstanie ciut wcześniej niż pełna drabina szkoleniowa. W pierwszej kolejności muszą jednak pojawić się fundamenty, żeby móc mówić o pewnej ciągłości pracy i pokazywać zawodniczkom drogę i możliwości przechodzenia przez kolejne kategorie aż do dorosłej piłki – dodaje, kreśląc plany przyszłości sekcji.
Poświęcony widzewiankom materiał od Viaplay, który jest częścią dokumentu pt. “100 tysięcy piłkarek”, zobaczyć można w kanałach komunikacji telewizji, jak poniżej na twitterowym profilu Viaplay Sport Polska.