8 milionów od Ekstraklasy dla ŁKS-u. To wcale nie tak dużo

2019-10-26 ŁKS Łódź - Raków Częstochowa (fot. Marian Zubrzycki)

Reklama

Czas < 1 min czytania

ŁKS spadł z ekstraklasy, ale nie opuści piłkarskiej elity z pustymi rękami. Mowa o 8,15 mln złotych, które Ekstraklasa SA wypłaciła łódzkiemu klubowi za miniony sezon.

Łącznie do klubów, które w sezonie 2019/2020 rywalizowały w PKO Ekstraklasie, trafi 225 milionów złotych. Najwięcej dostanie Legia Warszawa, której przypadnie ponad 31 milionów złotych.

Reklama

Chociaż na pierwszy rzut oka kwota ponad 8 milionów złotych robi wrażenie, to nie można zapominać o tym, że Łódzki Klub Sportowy otrzyma najmniej z całej ligi. 

Na kwotę 8,15 miliona złotych składa się: 6,19 mln kwoty stałej dla wszystkich klubów, 0,29 mln zł ranking historyczny, 0,26 mln zł wynik sportowy, 0,14 mln zł solidarity payment, 0,75 mln zł parachute payment i 0,52 mln zł Pro Junior System.

Reklama

Więcej od ŁKS-u dostaną pozostali spadkowicze, którzy mogą liczyć na wypłaty rzędu 8,57 mln złotych (Arka Gdynia) i 9,79 mln złotych (Korona Kielce).

Przypomnijmy, że od sezonu 2019/2020 środki przekazywane klubom z Ekstraklasy z tytułu scentralizowanych praw mediowych i marketingowych dzielone są wg nowych zasad podziału. 

Reklama

Blisko połowa, bo 44% wypłacanych środków, jest dystrybuowana między kluby solidarnie, po równo. Pozostałe są dzielone wg zasady:  20% za miejsce w rankingu historycznym, 18% za zajęte miejsce w tabeli na koniec sezonu, 14% dla czterech drużyn występujących w rozgrywkach UEFA, zaś 0,5% przypada klubom z dolnej ósemki z opłaty solidarnościowej. 

Ponadto, od minionego sezonu wypłacane jest także wsparcie o wartości 1% do podziału dla drużyn, które spadają z Ekstraklasy do pierwszej ligi. W minionym sezonie Ekstraklasa zwiększyła też poziom środków na szkolenie młodych piłkarskich talentów do 17 mln zł rocznie (2,5% dzielonych środków), z czego ok. 5,6 mln zł jest dystrybuowane do klubów w ramach programu Pro Junior System.

fot. Marian Zubrzycki

Piłka nożna

ŁKS Łódź

Reklama

Dodaj komentarz